17.10.2013

Viime ajan mietteitä in spain

Vähiin käy ennen kuin loppuu
viisi viikkoa.


Oon jo pitkään elänyt asenteella ”kohta suomeen kohta suomeen”. Tänään sitten iski tajuntaani, että todellakin kohta oon siellä rakkaiden keskellä ja saan palata takaisin siihen suomiarkeen, ihanaa tuo kaikki edellä mainittu. Mutta tajusin myös sen, että siellä on pakkanen, lumi ja loskakin. Siellä on se arjen stressi ja luultavasti myös ihmissuhde ongelmat. 






Kohta en enää juokse iltalenkkejä pitkin välimeren (?) rantoja, en voi lähteä sunnuntaipäiväksi rannalle ja uimaan meren aaltoihin. Ei enää halpoja kiinakauppa ja primark-shoppailuja, eikä helppoja työpäiviä lastenvahtina. Vaan se ”oikea” elämä, toivon mukaan palkkatyö ja rahaongelmat, kotityöt yms.

Niin ihanaa kun suomeen palaaminen kaikin puolin onkin, kyllä mulle iso ikävä tulee tätä espanjaelämääkin. Noh, nyt kun tosiaan oon sisäistänyt sen että reilu viisi viikkoa on mulla enää jäljellä niin on kai aika oikeasti alkaa tekemään kaikkea tuota em. ettei sitten tarvitse suomessa katua.


Ohjelmassa on siis ainakin; jugurttijätskin syömistä, lempparijuttujen ja tuliaisten shoppailua, rantapäiviä, mijas ja marbella kierroksia ja rondan kaupunkiin tutustuminen. Ja totta kai yritän myös ottaa ilon irti iltalenkeistä rannalla ja lenkkikaverikoirista, jotka todella jaksaa juosta mun mukana.  Ja yritän kyllä myös harrastaa ulkona syömistä vielä pari kertaa, ollaanhan sentään etelässä! Katotaa miten rahatilanne antaa periks tämän kaiken kun pakko noin puolet laittaa palkoista säästöön suomen paluuta varten, ei sitten _ihan_ tyhjän päälle palata.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Mitä mietit muruseni?